Een adequaat kassasysteem kan een wereld van verschil maken voor retailers. Dat ondervond ook Petra Kelders, eigenaresse van Hipdogs.
Kelders werkte met een systeem dat niet gekoppeld was aan haar webshop en daardoor klopte het voorraadbeheer vaak niet. “Dan kocht iemand iets in de winkel, terwijl iemand anders hetzelfde artikel via de webshop bestelde, wat dan feitelijk niet meer voorradig was.
Lastig, vervelend voor de klant en het kost enorm veel tijd, want ik moest dan de klant bellen om te laten weten dat het artikel tijdelijk niet voorradig was. En ‘nee’ verkopen kost gewoon klanten.”
Testprogramma
Ze ging op zoek naar een systeem dat een koppeling kan maken tussen de online en fysieke winkel zodat in ieder geval het voorraadbeheer continu up to date is. “Ik ben me gaan oriënteren op dergelijke systemen, maar daar kwam ik zonder hulp niet uit.”
Na advies van haar webbouwer ging ze gerichter zoeken en vond ze een systeem dat aan haar eisen en wensen leek te voldoen. “Ik vroeg het testprogramma aan zodat ik het een paar dagen kon proberen. Dat vond ik op zich al heel fijn, iets kunnen proberen voordat je koopt. Die testperiode beviel zo ontzettend goed dat ik daarna zonder aarzelen besloot dit systeem aan te schaffen.”
Functionaliteiten
Kelders gebruikt dit systeem van BizzCloud nu ruim twee jaar en is er ontzettend tevreden over. “Het is precies wat ik zocht én hard nodig had. De implementatie van het systeem gebeurde online en ik kreeg hulp in de winkel.
In feite bestaat het systeem uit een computer met touchscreen. In Hipdogs staat een antieke toonbank, dus een geldlade had ik niet nodig. Maar mocht ik de inrichting veranderen, dan kan een geldlade gemakkelijk bijbesteld worden. Dit systeem doet voor mij veel meer dan alleen voorraadbeheer.
Doordat BizzCloud alles koppelt, zijn er enorm veel mogelijkheden. Denk aan factureren, beloningspunten voor mijn klanten bijhouden, een duidelijk overzicht van de omzet in tabel of grafiek, het bijhouden van mijn leveranciers, gemakkelijk een bulkmail naar al mijn klanten sturen en de voorraad bijhouden. Het is gemakkelijk te bedienen, heel overzichtelijk.”
Meer dan tijdsbesparing
“Alles werkt in de cloud, ik kan het letterlijk overal gebruiken. Updates en verbeterpuntjes in de software worden door de leverancier bijgehouden en deze vinden ’s nachts plaats zodat het systeem altijd werkt als de winkel open is.”
Kelders stelt dat dit systeem meer oplevert dan adequaat voorraadbeheer. “Door de vele functionaliteiten en het gebruiksgemak is het meer dan tijdsbesparing. Het geeft me rust dat er nu zoveel mogelijk is zonder dat het me enige moeite kost.”
Bent u klaar om te groeien en benieuwd naar de manier waarop de Retail oplossingen van BizzCloud u verder kunnen helpen. Plus hoe Bizzcloud zich aanpast aan uw behoefte en meeschaalt met uw groei? Ga naar: https://www.bizzcloud.nl/retail.